07.11.2024
Осінній вітерець
Сьогодні до вихованців молодшої групи завітав осінній вітерець.
Він прозкидав по всій групі гарне листя. Педагог подякувала за красу та запропонувала трохии пограти з листям. Діти викладали листочки та вправлялись в орієнтуванні на площині: вгорі-внизу. Протягом заняття продовжували закріплювати знання основних кольорів. Діти молодшої групи вміють порівнювати предмети шляхом накладання одного предмета на інший.
25.10.2024
Виготовляємо яблучко
Сьогодні до вихованців молодшої групи завітав їжачок. Він повідомив, що зараз усі лісові звірі продовжують готуватись до холодної зими. Білочки, зайчики, їжачки,
Педагог запропонувала допомогти лісовим мешканцям та виготовити яблучка та груші. Діти із задоволенням виготовляли фрукти під музичний суповід.
На при кінці заняття діти разом з педагогом склали повен кошик фруктів для лісових звірят.
16.10.2024
Овочі та фрукти
Вихованці молодшої групи знають назви овочів та фруктів. Називають якого кольору предмет.
Сьогодні під час заняття вихователь знайомила з узагальнюючими словами: овочі та фрукти. Діти поступово збагачують словник узагальнюючими словами: овочі та фрукти, меблі та посуд та інше.
07.10.2024
Цікава логіка
Вихованці молошої групи продовжують знайомитись з поняттями високий-низький, широкий-низький. Діти молодшої групи починають порівнювати множини предметів використовуючи поняття: порівно, більше, менше, один - багато.
Під час занять з логіки вихователь пропоеную повправлятись в складані пазлів. Діти полюбляють їх складати.
Маленькими кроками вихованці опановують елементарні математичні поняття.
23.09.2024
Моя сім'я
Сьогодні в молодшій групі нашого садочка відбулось заняття з теми "Моя сім'я". Під час заняття діти називали членів своєї родини, зазначали їх імена, деякі дітки знають призвище своє та батьків.
Розглядаючи іллюстрації до заняття вихователь звертала увагу, що кожен член родини має свої обов'язки. Діти розповідали, як вони допомагають своїм рідним.
12.09.2024
Заняття з ліплення
Сьогодні до малят завітав сіренький зайчик. Несподіваний гість був засмучений та невеселий.
Педагог запропонувала виготовити для нього бублички та пригостити. Дітки із задоволенням взялись до роботи. Працювати із платиліном дітки просто обожнюють. Вони старанно виконували завдання під приємний музичний супровід.
На при кінці заняття діти пригостили Зайчика, від такого несподіваного сюрпризу в нього одразу покращився настрій. Задоволений та веселий він подякував малюкам та відправився до дому.
05.09.2024
День-ніч
Сьогодні в молошій групі відбулось заняття з логіки.
Під час заняття діти продовжували знайомство з орієнтування в часі. Тобто, які частини доби існують. Поки дошкільнята ще маленьки вони орієнтуються день - ніч. Потім будуть вивчати ранок-день-вечір-ніч.
Вихователь звернула увагу, що вдень ми граємось, займаємось, ходимо на прогулянку, а вночі відпочиваємо.
15.08.24
Засмучений малюк
Сьогодні до дітей молодшої групи завітав малюк Назар. Він був в дуже поганому настрої і зовсім не хтів гратись.
Педагог групи запропонувала дітям розважити його. Взявши до рук мильні бульбашки Назарчик зовсім забув про поганий настрій. Діти полюбляють мильні бульбашки, тому час провели весело та позитивно.
07.08.2024
Чарівні кружечки
Сьогодні в молодшій групі відбулось заняття з аплікації.
Діти вчились розміщувати геометричні фігури на площині. Розклавши вони з допомогою вихователя змащували елементи клеєм та розміщували на аркуші паперу.
Діти молодшої групи тільки розпочали знайомство з клеєм тож на кожному етапі їм допомагають педагоги групи.
24.05.2024
Малюємо кульбабку
Сьогодні на заняття до дітей завітала веселий метелик. Вона завітала до дітей, з питанням. Справа у тому, що пролітаючи над садом вона побачила гарну жовту квітку. Вона запитала у дітей чи знає вона назву її. Малюки разом з педагогом повідомили, що назва цієї квітки-кульбаба.
Вихователь запропонувала зобразити фарбами цю красиву квітку і подарувати їх метелику. Діти із задоволенням виконували завдання та подарували малюнки гостю.
14.05.2024
Електроприлади
Електроприлади стали невід’ємною частиною нашого життя. Дуже часто діти краще орієнтуються у використовуванні побутових приладів, ніж навіть дорослі. Такий успіх робить дітей необачними. Тож, залишаючи дітей самих вдома, наголосіть їм, що електроприлади в оселі – не іграшка. Використовувати їх варто лише усвідомлено, щоб не наражати себе на небезпеку.
Правило 1. Заборонено доторкатися до дротів, ізоляція яких ушкоджена, користуватись зіпсованими вимикачами, розетками та вилками.
Правило 2. Вставляти в розетку сторонні предмети, витягати за шнур вилку з розетки.
Правило 3. Не вмикали багато приладів в одну розетку. Адже при цьому від перевантаження може виникнути коротке замикання, яке призведе до пожежі і пошкодження ізоляції.
Правило 4. Не залишайте ввімкненими в мережу електроприлади, коли ними не користуєтесь або ідете з дому. Може статись коротке замикання і, як наслідок — пожежа!
Правило 5. Заборонено витирати електроприлади, розетки та вимикачі мокрою чи вологою ганчіркою, доторкатись до електроприладів мокрими руками, коли вони ввімкнені в електромережу.
Правило 6. Не затискати електропроводи дверима; необхідно стежити, щоб дроти не потрапляли під ніжки столів та стільців. Адже ізоляція проводу може пошкодитись, що призведе до ураження електричним струмом.
Правило 7. Перша дія, яку потрібно зробити, коли помітили, що з приладу йде дим, видно іскринки чи чути запах плавленої пластмаси — це вимкнути прилад з електромережі. Якщо біля розетки горить, і неможливо вимкнути, то потрібно відключити рубильник — він розташований біля лічильника ( покажіть дітям де саме). Не наближатись до цього місця, ні в якому разі не гасити вогонь водою, яка є провідником струму і одразу повідомити дорослих (батьків, сусідів).
Правило 8. І найголовніше знати, що робити при виникненні непередбачених ситуацій – не панікувати і негайно зателефонувати дорослим, своїм рідним або на телефон служби порятунку 112
10.05.2024
Сіємо насіння
Весною треба встигнутивчасно висадити насіння усіх культур. Вихованці молодшої групи грпуи вже засадили весь город. Тепер прийшла черга навести лад на клумбі біля ігрового майданчика. Сьогодні трішечки попрацюють і все літо на клумбі квіти будуть радувати усіх своєю красою.
1.05.2024
Фізкультура на свіжому повітрі
Весна тішить нас гарною погодою. Тож поступово режимні моменти садочка організовуються на свіжому повітрі. Щоранку діти виконують зарядку на подвір'ї садочка. З приходом тепла прогулянка приносить багато цікавих ідей для спостережень у природі та рухливих ігор.
Сьогодні педагог груупи запропонувала виконати фізкультуру на свіжому повітрі, цей режимний момент зазвичай організовують на повітрі протягом усього року. Але коли яскраво світить сонечко, звичайно краще та веселіше.
15.04.2024
Завдання з сенсорики
Малюки першої молодшої групи поступово опановують елементарні, базові знання з математики.
Вихованці вивчають основні кольори спектру, порівнюють предмети за величиною. Првчаються орієнтуванню у просторі та на площині. Наприклад створюючі сюжет картини діти вправлялись в умінні визначити знаходження місця предмета (під хмаринкою, біля дерева та інше.
Маленькіми кроками діти опановують базові знання в ігровій формі.
05.04.2024
Цікаві фігури
Малюки молодшої групи продовжують знайомство з геометричними фігурами.
Сьогодні вони повторювали основні кольори спектру. Діти займаються в ігровій формі, це головна умова правильного розвитку дитини. Під час вивчають кольори та фігури. Намагаються побудувати з геометричних фігур ялинку та будиночок. Малюки радфють кожному, навіть невеличкому досягненню. Педагог групи знає, що крок за кроком, під час перебування в садочку, діти матимуть необхідні знання та навички для життя.
12.03.2024
Домашні тварини
Сьогодні до малюків І молодшої групи на заняття завітала кішка Мурка. Вона була засмучена та зовсім не весела.
Педагог поцікавилась, що трапилось, виявилось що кішка загубилась та дуже зголодніла. Вихователь заспокоїла гостю та запропонувала нагодувати тварину. Вихователь розповіла малюкам чим харчуються коти та інші домашні тваринки.
На прикінці заняття за котиком завітала її хазйка та віднесла її додому.
01.03.2024
Цікава подорож
Сьогодні вихователь молодшої групи запросила малюків в цікаву подорож.
Вихованці йшли знайомитись з геометричними фігурами. Діти І молодшої групи вже ознайомлені з кольорами, вчаться оперувати поняттями "один-багато". Тому саме сьогодні настала черга знайомитись з площиними геометричними фігурами.
Педагог запропонувала розглянути круг, квадрат та трикутник. Працюючи за столами вони викладали з геометричних фігур будиночок з сонечком.
05.02.2024
Зернятка для пташок
Сьогодні до малюків І молодшої групи завітала малесенька синичка.
Діти зраділи несподіваній гості. Жовтобока красуня розповіла малюкам, що взимку на вулиці зовсім не має чим підживитись. Справді за вікном зима: зеленого листя немає, насіння соняшника, зерняток знайти дуже важко майже неможливо.
Вихователь заспокоїла пташку та запропонувала погодувати її та поповнити зернятка в годівнички на майданчику.
22.01.2024
Сніжинка
Сьогодні до малят І молодшої групи завітала у гості маленька сніжинка.
Сніжинка запропонувала пограти в цікаву гру.
Дітям необхідно було погрупувати великі та маленькі сніжинки. Діти добре впорались із завданням.
Сніжинка подякувала малюкам за гарну гру та повернулась на вулицю, бо ледь не розтанула в груповому приміщенні.
15.01.2024
Цікаві ігри
Сьогодні малюки молодшої групи грали в цікаві логічні ігри. Дітям необхідно було відшукати дві однакові рукавички. В ході цієї гри в малюків розвивається увага, кмітливість та спостережливість. Малюкам сподобалась гра, вони в неї грали декілька разів поспіль.
05.01.2024
Зимуючі птахи
Сьогодні до малюків І молодшої групи завітала у гості синичка. Вона розповіла малюкам, що взимку птахам дуже складно. Холодно та зовсім не має, що поїсти.
Педагог розповіла малюкам, як можна допомогти птахам. звернула увагу що полюбляють їсти. Вихователь запропонувала розглянути зображення зимуючих птахів та звернуула увагу но забарвлення пір'я та розмір пташки.
12.12.2023
Візит сніжинки
Сьогодні до малюків молошої групи завітала у гості сніжинка.
Зимова гостя принесла з собою сніжок. Діти спостергіли та досліджували сніг. Вихователь звернула увагу, що сніжок в теплі тане, тримається купкою він лише на морозі.
05.12.2023
Заняття з малювання
За вікном справжня зима зі сніжком та морозцем.
До малюків завітала пані Хуртовина. Вона розповіла малюкам про те, що вібдувається з природою взимку.
Чарівна гостя запропонувала зобразити сніжок на гілочках. Робили, це малюки нетрадиційним способом, використовуючи ватні палички. Малюки полюбляють незвичайні інтрументи зображувальної діяльності.
21.11.2023
Веселі гноми
Сьогодні до малюків молодшої групи завітали веселі гноми. В них сталась біда, сильний вітер зруйнував їх домівки і їм не було де жити.
Вихователь заспокоїла гномів та запропонувала малюкам побудувати житло для казкових гостей. Для виготовлення будиночків, вихователь запропонувала дітям розвиваючу гру "Ліхтарики" В.Воскобовича.
Малюки добре впорались із завданням, тож гості заспокоєні та веселі подякували малюкам.
15.11.2023
Цікаві кольори
Сьогодні до дітей молодшої групи завітала у гості білочка. Вона принесла цілий кошик іграшок та запропонувала з ними пограти.
Під час занять з сенсорики малюки молодшої групи продовжують знайомитись з основними кольорами спектру. Вміють їх показувати та називати. Діти продовжують знайомитись з поняттями "один" - "багато", "вверху" - "внизу".
06.11.2023
Вечір казок
Сьогодні в молодшій групі нашого садочка діти продовжували знайомитись з різними формами народного фолькльору, а саме казками.
Вихованці групи ще зовсім маленьки, тож читання казок одна з улюблених занять.
Сьогодні вихователь розповідала казку з допомогою настільного театру.
Діти із задоволенням слухали про пригоди героїв.
16.10.2023
Несподівана гостя
Сьогодні до вихованців молодшої групи завітала у гості пані Хмаринка.
Вона розповідала дітям про різні природні явища такі, як дощик. Звернула увагу та те, що дощик може легенько покрапувати, а може й голосно заливати усе навкруги.
На прикінці заняття малюки пограли з краплинкою в рухливу гру.
09.10.2023
Стиглі яблучка
Сьогодні в молодшій групі нашого садочка відбулось заняття з аплікації.
На самому початку заняття до дітей завітав їжачок. Він був засмучений тому, що в садку де він живе осипались уже всі яблучка.
Вихователь заспокоїла його та запропонувала прикрасити дерева стиглими яблучками, щоб їжачок міг ще назбирати соковитих плодів. Педагог запропонувала зробити це незвичним способом. Яблучка зробили з зібганого паперу. Діти вмочували їх в клей та розміщували на деревах.
На при кінці заняття їжачок був задоволений та вдячний дітям. Він не став гаяти час та поспішив до саду.
27.09.2023
Цікаві емоції
Сьогодні до малят завітало сонечко. Проте воно було засмучене. Річ у тім, що сонце загубило промінчики.
Вихователь розповіла малюкам, що знайшла вранці на майданчику сонячні промінчики. Та запропонувала їх віддати сонечку. Коли примінчики повернули, сонечко весело засміялась. Вдячне та з гарним настроєм воно подякувало дітям та повернулось до хмаринок.
19.09.2023
Заняття з сенсорики
Сьогодні з найменшими вихованцями нашого закладу відбулось заняття з сенсорного розвитку. Діти в ігровій формі знайомляться з формами, кольорами та розмірами предметів.
Вихователі групи в ігровій, цікавій фомі привчають дітей до режимних моментів, різних форм освітнього процесу.
Діти із задоволення включаються в освітній процес та отримують нові знання.
17.08.2023
Створюємо казкових героїв
Сьогодні під час заняття в середній групі діти розповідали про улюблених героїв казок та мультфільмів. В кожної дитини є улюблений мультфільм або казка, відповідно й улюблений герой. На початку заняття діти розповідали що найбільше полюбляють дивитись по телевізору. Діти розповідали про характер та риси характеру головних героїв казок.
Педагог запропонувала створити з пластиліну улюбленого героя казки. Діти з інтересом розпочали роботу. Дошкільнята намагались відтворити як можна точніше зовнішність казкового героя, ретельно добирали кольори та розмір деталей.
Двох однакових робіт звісно немає, кожна неповторна та прекрасна.
27.07.2023
Захопливі досліди
Сьогодні вихованці середньої групи проводили досліди з водою. Діти вивчали властивості води. Вихованці добре знають, що колір водички легко змінюється; вона витискує повітря. Тож всі предмети, які містять в собі повітря: повітряна кулька, м'ячик, пластмасова іграшка - будуть плавати на поверхні води. Важкі предмети потонуть.
24.07.2023
Тільки вперед!
Сьогодні в середній групі відбулось заняття з фізичної культури.
Під гаслом "Тільки вперед!" діти змагались в естафетах. Вихованці групи об'єднались у дів команди та почали змагання.
Кожен хотів здобути перемогу, але обидві команди були напрочуд сильними. Ніхто не хтів поступитись супернику.
За підсумками змагань була об'явлена нічия. Отже, перемогла дружба. Обидві команди однаково сильні та спритні!!!
20.07.2023
Заняття з ліплення
Сьогодні вихованці середньої групи створювали з пластиліну грибочки. Вихованці групи знають кий вигляд має гриб. Розуміють, що існують їстівні та отруйні гриби.
Отже, виготовити можна було гриб на власний розсуд. Де хто виготовив отруєного мухомора з яскраво червоною шляпкою, хтось створив білого гриба. Діти виконували завдання під приємний музичний супровід, тож атмосфера на заняття була справді творча.
14.07.2023
Про організм людини
Сьогодні в середній групі відбулось заняття з валеології.
Вихователь групи розповідала дітям про внутрішні органи людини. Педагог порівнювала серце з двигуном авто, легені з повітряними кульками та мозок з комп'ютером. Таким чином діти краще запам'ятовують головні функції цих органів та розуміють їх важливість.
Педагог звернула увагу на те як треба дбати про свій організм, щоб залишатись активним та здоровим.
10.07.2023
Квітуче поле ввечері
Сьогодні у вихованці середньої групи було цікаве заняття. До дітей завітала бджілка. Проте гостя чомусь була засмучена. Діти разом з вихователем поцікавились в чому річ. Бджілка розповіла дітям, що вона щодня працює на квітковій галявині, збирає нектар. І в неї виникла думка, а який вигляд квіти мають ввечері, коли сонечко вже давно відпочиває.
Вихователь заспокоїла бджілку та запропонувала дітям зобразити нічне квітуче поле.
Як і вдень воно майорить різними барвами. Хоча квіти і відпочивають закривши усі пелюстки, але не втрачають своєї краси.
05.07.2023
Фізкультура на повітрі
В нашому садочку щодня заплановані ранковагімнастика, рухливі ігри та заняття з фізичного виховання.
Сховавшись у затінок діти вправляються у спритності та витривалості. Ось наприклад сьогодні протягом заняття діти продовжували закріплювати вміння ходити приставним кроком лівим та правим боком. Виконуючі це завдання діти розвивають координацію рухів, витривалість. Дошкільнята виконували це завдання по мотузці, отже ця вправа корисна для профілактики плоскостопості.
26.06.2023
Спортивні ігри для дошкільнят
Спортивні ігри — це окрема група ігор, пов’язана зі спортом, що базується на змаганні. Це поєдинок сторін, який проходить в рамках правил, перевага в якому оцінюється за кількісними досягненими обумовленої мети.
Представлені практично у всіх категоріях видів спорту.
Розвивають такі цінні якості, як спритність, рішучість, здатність швидко орієнтуватися в несподіваній обстановці. Для них характерне різноманіття рухів: ходьба, біг. зупинки, повороти, стрибки, кидки, удари, ведення і передачі м’яча.
Спортивні ігри:
▪ мають добре встановлені правила (зафіксовані в документах відповідних міжнародних або національних федерацій, що ними опікуються).
Єдині правила чітко визначають: склад учасників, розміри і розмітку майданчика, тривалість гри, обладнання і інвентар тощо;
Ігри розділяються на: індивідуальні (особисті), командні та змішані.
Особливість командних ігор:
▪ визначаються специфікою змагальної діяльності. Змагальне протиборство в грі відбувається за встановленими правилами з використанням властивих тільки конкретній грі змагальних дій — прийомів гри (техніки);
▪ складність технічних прийомів і тактичних дій визначають необхідність тривалої спеціальної підготовки гравців з постійним складом команди (в колективних іграх);
▪ складність колективних тактичних дій. Успіх в змаганнях в значній мірі залежить від злагоджених дій усіх учасників команди, у командних іграх важливе не тільки вміння окремих гравців, а й вміння успішно взаємодіяти між собою.
▪ взаємодопомога гравців. Своєчасна і правильна допомога партнеру - важливий фактор в досягненні перемоги над суперником;
▪ у командних іграх виграє і програє команда в цілому, а не окремі спортсмени. Команда є такою ж цілісною спортивною одиницею, як і спортсмен в індивідуальних видах спорту.
Висновки: спортивні ігри сприяють вихованню позитивних навичок і рис характеру. З їх допомогою виховуються вміння підпорядковувати особисті інтереси інтересам колективу, взаємодопомога, повага до своїх і суперників, свідома дисципліна, активність, відчуття відповідальності, патріотизм.
Джерело:https://vseosvita.ua/library/sportivni-ta-ruhlivi-igri-pravila-ta-umovi-ih-provedenna-451186.html
12.06.2023
Безпека дітей вдома
Сьогодні в середній групі нашого закладу відбулось заняття з безпеки життєдіяльності. Вихователь групи обрала тему "Безпека вдома".
Безпека вашої дитини залежить від створених для неї умов життєдіяльності. Формуйте в дітей навички безпечної поведінки, вміння розуміти, що наслідки небезпечних розваг можуть бути непередбаченими. Спілкуйтесь із дітьми. Розповідайте частіше про оточуючий світ, про його різні сторони. Навчайте дитину правильно діяти в різних життєвих обставинах.
Дбайте про своїх дітей. Під час виховання враховуйте психологічні особливості віку дитини, її непосидючість, допитливість. Пам’ятайте, що в дитини відсутній життєвий досвід. Діти погано сприймають заборони. Тримайте подалі від дітей небезпечні предмети! Будьте прикладом для дітей у виконанні правил безпечної поведінки!
Дитина вдома повинна бути в цілковитій безпеці. Для цього дорослі мають створювати такі умови, які не зашкодять життю та здоров’ю малюка, а навпаки, будуть сприяти повноцінному розвитку дитини. Не залишайте електроприлади без нагляду!
05.04.2023
Шановні батьки!
Для дошкільників дуже важливо вміти робити звуковий аналіз слова. Знаючи голосні, тверді, тверді м'які та тверді звуки діти зможуть правильно визначати звуки в слові та ділити його на склади.
18.03.2023
Шановні батьки!
В умовах війни нам необхідно піклуватися про безпеку наших дітей, але й не слід забувати за їх розвиток. Приділяйте щодня кілька хвилин заняттям з дітьми, обговорюйте навколишню природу, грайте в розвиваючи ігри, читайте казки, грайте в спортивні ігри, по можливості організовуйте прогулянки та інше.
Я впевнена скоро ми всі зустрінемось у стінах нашого закладу.
Повчальні казки для дітей
7 коротеньких історій
На відміну від фантастичних казок, повчальні мають виховний зміст та мораль. Кожна казка – чудова тема для обговорення з дітками. Казки змусять замислитися дітей про лінощі, брехню, хитрість, життєву мудрість. Cайт Mamabook підготував підбірку коротких казок із повчальним змістом, які найкраще підходять для дошкільнят.
ЯК РАК ВОРОНУ ОБДУРИВ
Летіла ворона понад морем, дивиться — лізе рак. Вона хап його та й понесла через лиман у ліс, щоб, сівши де-небудь на гіллі, гарненько поснідати. Бачить рак, що приходиться пропасти, та й каже вороні: «Ей, вороно, вороно, знав я твого батька і твою матір: славні люди були!»—«Угу!»—каже ворона, не роззявляючи рота. «І братів, і сестер твоїх знав,— каже рак,— що за добрі люди були!» — «Угу!» — гугнить ворона, а рака кріпенько держить. «Та вже хоч вони і гарні люди,— каже рак,— а тобі не рівня. Мені здається, що й на світі нема розумнішої над тебе!» —«Еге!»—крикнула ворона на весь рот і впустила рака в море.
От тим-то, як кого одурять хвалою або улесливою річчю, то люди й кажуть: «Упустив рака з рота». А як кого остерігають, то кажуть: «Гляди, не впусти рака з рота».
МИШАЧА РАДА
В одній хаті помер котик. Між мишами настала велика радість, бо гадали, що вже тепер безпечніші будуть.
Не довго тішились — ґаздиня придбала собі другого. Сей зараз забрався до мишей; що котру зловить — зараз удушить. Настав великий переполох між мишами. «Новий кіт! Новий кіт! — закричали гуртом.— Треба його конче позбутись, бо ні одна не останесь живою».— «Але як стратити його?» — закричали одні. «Я пораджу,— сказала маленька.— Прив’яжім йому до шийки дзвіночок, тогді здалека будемо чути, як він біжить; от і поутікаємо».— «Дуже добра рада»,— сказали другі і почали з утіхи скакати. «Але котра завісить котикові дзвіночок на шиї?» — спитала одна мишка.
Усі поглянули одна на другу і замовкли; не найшлась така відважна. А кіт тимчасом як ходив, так і ходить без дзвіночка та ловить миші одну по одній.
ЯК ПТАХИ ЗДОЛАЛИ ЗВІРІВ
Одного разу ведмідь і вовк проходили поблизу дерева, на якому синичка гніздо змостила. Штовхнув вовк ведмедя у бік і показує на синиччине гніздечко:
– Поглянь, он де синиччині хороми.
– Та які ж то хороми, сміється ведмідь, звичайнісінька халабуда.
Дуже образилась на ведмедя синиця й заявила, що не подарує цього і не минути тепер війни між лісовими звірами та істотами, котрі літають. Ведмідь з вовком погодилися: були впевнені, що вони переможуть. Обійшов ведмідь усіх звірів, звелів, щоб на завтра готувались до бою.
Обрали звірі лиса за найголовнішого і домовилися: якщо лис лизне сам собі спину, значить, треба всім утікати, хто куди зможе.
А сова підслухала те все й слово в слово переказала птахам.
Уранці, тільки но розпочався бій, Шершень сів лисові на спину й ужалив його. Заскавучав лис від болю й лизнув собі спину. Побачили звірі, що лис сам собі спину лиже, і кинулися чимдуж тікати хто куди, гадали, що це знак про небезпеку.
Так птахи перемогли звірів, ще й примусили ведмедя в синиці пробачення просити у присутності всіх лісових мешканців.
ДВА БРАТИ
Жили в селі два брати. У молодшого брата було семеро дітей, а старший брат був неодружений. Жили брати в злагоді, землю обробляли спільно. Скосили вони якось жито і, як завжди, снопи розділили порівну.
Настала ніч. Ліг старший брат і замислився: «А чи справедливо ми снопи поділили? У брата велика сім’я, дітям чимало хліба треба. Мабуть, піду я на поле й перенесу частину своїх снопів у братову копу».
Пішов старший брат на ниву й переніс частину своїх снопів у братову копу.
А молодший брат теж не спав. І йому не давала спати думка про те, чи правильно вони розділили врожай. Думав він, думав, а тоді й каже дружині:
— Піду я, мабуть, на поле та перенесу частину снопів у братову копу. Брат уже старий, живе самотою, помічників у нього немає.
Так він і вчинив. Пішов на поле й частину снопів зі своєї копи переніс у братову.
На другий день бачать брати: у кожного копа така, як і була, анітрохи не поменшала, в обох снопів порівну. Дивуються брати, але і той і другий мовчать. Так кілька ночей підряд переносили брати снопи. Врешті вирішили вони постерегти свої копи та й зустрілися поблизу них.
Відтоді брати ще дужче полюбили один одного. І весь свій вік прожили щасливо, завжди допомагали один одному й ніколи не знали ні злиднів, ні горя.
ВОВК ТА ЧАПЛЯ
Ішов голодний вовк. Він, бідний, так їсти хотів, аж у очах йому чорніло. Йшов він, ішов, аж гульк — чапля стоїть.
Підкрався вовк тихенько — та хап її!
Бачить чапля, що непереливки їй, та й каже: «Дозволь мені, вовче, хоч перед смертю потанцювати».
«Від цього мені шкоди не буде»,— подумав вовк і дозволив: «Танцюй, коли хочеш, тільки пошвидше, а то я їсти хочу».
Чапля перед ним з ноги на ногу перескакує — танцює наче (хоч усім відомо, що чаплі ніколи не танцюють). Скаче, а сама потрошку вбік відходить. А коли відійшла вже далеченько, знялась та й полетіла.
Вовк подививсь їй вслід та й говорить: «І навіщо мені ті танці здалися, коли я їсти хочу!..»
ЖАДІБНИЙ ПЕС
Пес украв був одного разу спорий кусень смачного м’яса і утікав з ним чимскоріше. Прибіг він на кладку, що лежала над глубоким потоком, і тримає сильно м’ясо в зубах. Ідучи помалу через кладку, глянув в воду чистого потоку і уздрів в воді самого себе, а думаючи, що то який другий пес з великим куснем м’яса в зубах, хотів йому і тоє м’ясо видерти. Станув на кладці, наїжився, гаркнув, а м’ясо йому із зубів хлюп в глубокую воду і пірнуло на сам спід.
Так зажерливий пес і своє м’ясо стратив, і чужого не дістав.
Так часто і межи людьми буває. При своїй захланності тратять своє і чужого не достануть.
ДВА ЦАПИ
Два упертії цапики подибались раз на вузькій кладці, поставленій через глубокий потік. Обом перейти через кладку не було можна; треба було котрому з них вернутися назад і почекати на березі потока. Но они не хотіли. Один з них сказав: «Уступись мені з дороги!» Другий відповів: «Овва, який мені великий пан! Уступися сам!» — «Ні, братику, я старший від тебе, і мені уступити тобі, молодшому? Ніколи в світі!..»
Тут оба, не думаючи довго, зачали битися головами, зчепилися рогами, оперлись о кладку ногами і дуцкались. Но кладка була мокра, оба поховзнулися і полетіли просто в воду!..
Джерело: Mamabook